Kövér Béla Bábszínház - igazgató (pályázat)
PÁLYÁZATI FELHÍVÁS
Szeged Megyei Jogú Város Közgyűlése pályázatot hirdet a
Kövér Béla Bábszínház (6720 Szeged, Tisza Lajos krt. 50.)
igazgatói beosztásának
betöltésére, 2025. július 1-től 2030. június 30-ig tartó 5 éves határozott időre szóló munkaviszonyban.
Az igazgató jogviszonyára a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény (a továbbiakban: Mt.) vezető állású munkavállalókra vonatkozó rendelkezései az előadó-művészeti szervezetek támogatásáról és sajátos foglalkoztatási szabályairól szóló 2008. évi XCIX. törvény szerinti eltérésekkel alkalmazandóak.
A munkába lépés napja: 2025. július 1.
Az intézmény alapítója, jogállása:
az intézmény alapítója és fenntartója: Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata (6720 Szeged, Széchenyi tér 10.),
az intézmény működési köre: Szeged város és térsége, illetve bel- és külföldi vendégszereplések, fesztiválok,
a vagyon feletti rendelkezés joga: Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata vagyona feletti rendelkezési jog gyakorlásának szabályairól szóló közgyűlési rendelet szerint,
gazdálkodási jogköre: önálló gazdasági szervezettel nem rendelkező költségvetési szerv.
Az intézmény alapfeladata és fő célkitűzései:
A Kövér Béla Bábszínház feladata
a szegedi bábszínház-játszás hagyományainak megőrzése, megújítása,
a gyermek és ifjúsági közönség alapvető színházélményeinek megteremtése, a műfaji sokszínűség által az értő befogadás elősegítése,
mint Szeged város reprezentatív bábszínháza, bemutatkozási lehetőség biztosítása belföldi és külföldi bábszínházi előadásoknak,
a speciális műfaj eltérő törekvéseinek minél szélesebb fórumon való megmutatása,
a színházi kultúra terjesztése, valamint a nemzetközi kapcsolatok erősítése érdekében külföldi vendégszereplések szervezése és fesztiválokon, szakmai találkozókon Szeged városának képviselete,
a bábszínház, mint egyedi adottságokat igénylő színházi forma továbbélésének biztosítása oktatási feladatok ellátásával.
A Kövér Béla Bábszínház 2024. évi költségvetésének fő előirányzatai:
saját bevételi előirányzat: 78.531 e Ft,
irányítószervi támogatás: 121.467 e Ft,
állami támogatás: 48.791 e Ft.
Az igazgató feladatai:
a bábszínház programjának megvalósításához olyan társulat kialakítása, amely biztosítja a sajátos művészeti követelmények megvalósulását,
évadterv készítése, melyben a bemutatandó előadások meghatározása mellett kitér a művészek, alkotótársak megnevezésére, meghatározza az előadásokkal megcélzott korosztályi réteget, az elérni kívánt eredményeket,
a színház műsorrendjének repertoár rendszerben történő összeállítása,
a Kövér Béla Bábszínház, mint nagy múltú szegedi bábszínház, hosszabb távra szóló, meghatározó szerepéről való tervszerű gondoskodás,
a lehetőségekhez mérten olyan támogatási formák és marketingstratégiák feltérképezése, melynek segítségével biztosítható a kiegyensúlyozottabb működés és a közönségbázis további szélesítése,
a gyermekbáb-előadásokon kívül, esetenként felnőtteknek szóló bábelőadások bemutatásával a művészi sokszínűség megteremtése.
A vezetői munkakör betöltésének feltételei:
szakirányú felsőfokú végzettség: felsőfokú oktatási intézményben szerzett, az intézmény alaptevékenységének megfelelő felsőfokú végzettség és szakképzettség, vagy jogász vagy közgazdász szakképzettség
[mentesül ezen feltétel alól a pályázó, ha Kossuth-díjban, Magyar Köztársaság Kiváló Művésze és Magyar Köztársaság Érdemes Művésze, valamint Magyarország Kiváló Művésze és Magyarország Érdemes Művésze díjban részesült, továbbá ha színházművészet tudományágban tudományos (PhD vagy DLA) fokozatot szerzett],
legalább ötéves szakmai gyakorlat: valamely előadó-művészeti szervezetnél, a szervezet alaptevékenységének megfelelő és ahhoz közvetlenül kapcsolódó munkakörben, munkavégzésre irányuló egyéb jogviszony esetében pedig az ilyen feladatkörben eltöltött idő, vagy
legalább hároméves előadó-művészeti szervezetben szerzett vezetői gyakorlat: valamely előadó-művészeti szervezetnél vezetői vagy magasabb vezetői munkakörben, vagy e feladatkörben munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban eltöltött idő,
az Mt. 44/A. § (1)-(2) bekezdésében meghatározott kizáró okok a pályázóval szemben nem állnak fent,
vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség.
A pályázatnak tartalmaznia kell:
a pályázó személyes motivációját, a színház jelenlegi működésére vonatkozó észrevételeit,
az intézmény vezetésére vonatkozó programot a szakmai helyzetelemzésre épülő fejlesztési elképzeléssel együtt,
a pályázó által megvalósítani kívánt művészeti koncepciót, szakmai elképzeléseket, évadtervet, produkciós tervet,
a színház adottságainak figyelembe vételével a játszóhelyekre vonatkozó konkrét elképzeléseket,
gazdasági stratégiát a pályázatban megjelölt szakmai koncepció megvalósításához,
marketing, PR, belső-külső kommunikációs elképzeléseket, bel- és külföldi szakmai kapcsolatok, együttműködések tervezetét.
A pályázathoz csatolandó:
szakmai önéletrajz (a pályázó pontos személyi adataival),
a szakirányú felsőfokú végzettséget igazoló okirat(ok) másolata, vagy az állami kitüntetést, díjat, valamint a tudományos fokozatot igazoló dokumentum másolata,
szakmai vagy vezetői gyakorlat igazolása,
az Mt. 44/A. § (3) bekezdése alapján 30 napnál nem régebbi hatósági erkölcsi bizonyítvány, mely igazolja, hogy az Mt. 44/A. § (1)-(2) bekezdésében meghatározott kizáró okok nem állnak fent,
nyilatkozat arra vonatkozóan, hogy az Mt. 211. §-ában szereplő összeférhetetlenség fennáll-e,
nyilatkozat a jogszabály által előírt vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség teljesítésének vállalásáról,
nyilatkozat az adatkezelési tájékoztatóban foglaltak tudomásul vételéről, valamint arról, hogy a pályázó a pályázati anyagban foglalt személyes adatainak a pályázati eljárással összefüggésben szükséges kezeléséhez hozzájárul,
nyilatkozat arra vonatkozóan, hogy a közgyűlés/bizottság nyílt vagy zárt ülés keretében tárgyalja a pályázat elbírálását és a pályázat teljes anyagát az elbírálásban részt vevők megismerhetik,
nyilatkozat a 155/2017. (VI. 15.) Korm. rendelet 7. § (1) bekezdésben foglaltakról.
A nyilatkozatokhoz szükséges nyomtatványok és az adatkezelési tájékoztató az alábbi linken érhetők el:
https://www.szegedvaros.hu/egyeb-dokumentumok/szemelyzeti-osztaly-dokumentumai/kover-bela-babszinhaz-vezetoi-beosztasara-kiirt-palyazat
Javadalmazás: havi bruttó 850.000,-Ft.
A pályázat benyújtásának határideje: a Kulturális és Innovációs Minisztérium honlapján történő közzétételtől számított 30 munkanap (2025. február 11.).
A pályázat benyújtásának módja: elektronikus úton az acs.gabor@szeged.eu e-mail címre történő megküldéssel
A pályázat iránt érdeklődők részére a pályázat elkészítéséhez a Polgármesteri Hivatal Személyzeti Osztálya (62/564-412) nyújt tájékoztatást.
A pályázat elbírálásának módja, rendje:
A 155/2017. (VI. 15.) Korm. rendelet 4. §-a alapján az érvényes pályázati anyagot benyújtó pályázókat a munkáltatói jogkör gyakorlója által felkért szakmai bizottság hallgatja meg, majd a pályázatokról a fenti szakbizottság véleményét mérlegelve Szeged Megyei Jogú Város Közgyűlése (a továbbiakban: Közgyűlés) dönt.
A pályázat elbírálásának határideje: a szakmai bizottság ülését követő Közgyűlés napja. A pályázat elbírálásáról a pályázók a Közgyűlés döntését követően kapnak értesítést.
A pályázók a pályázatok elkészítéséhez pályázati dokumentációt igényelhetnek, amely tartalmazza az intézmény
hatályos alapító okiratát,
hatályos, az alapító által jóváhagyott Szervezeti és Működési Szabályzatát,
működési alapmutatóit (költségvetési sarokszámok, előadásszámok, látogatottság, dolgozói létszám),
a kiemelt minősítésű intézményre vonatkozó mutatóit.
A pályázati dokumentáció iránti igényt Szeged Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Kulturális és Szervezési Iroda Művelődési Osztályánál kell jelezni (tel.: 62/ 564-461).
Tovább