Dr. Botka László
Szeged polgármestere
"Szeged, a szolidaritás városa."
A projekt tevékenységei az előkészítő szakaszban: megvalósíthatósági tanulmány készítése, engedélyes és kiviteli tervek elkészítése, közúti biztonsági hatásvizsgálat, valamint a közbeszerzési eljárások lefolytatása.
A megvalósítási szakasz tevékenységei:
– Tisza Lajos krt. (Petőfi Sándor sgt. – Boldogasszony sgt. közötti szakasz) teljes rekonstrukciója, buszsáv kialakítása, járdakapcsolatok és zöldfelület átépítése, kerékpársáv kialakítása, peronok akadálymentesítése
– Tisza Lajos krt. (Belvedere Palota – Huszár Mátyás rakpart) csomópont forgalomtechnikai és burkolat rekonstrukciója, buszsáv kialakítása, járdakapcsolatok és zöldfelület átépítése, közös kerékpársáv kialakítása, utasvárók telepítése, peronok akadálymentesítése
– Szilléri sgt. – Fecske, Debreceni utcai csomópontban körforgalom építése, járdakapcsolatok kialakítása, zöldfelület rekonstrukció,
– Lövölde utcai járdaszakasz kiépítése
– 36 db meglévő megállóhely felújítása: bazaltbeton burkolat kialakítása, utasvárók és esőbeállók telepítése, akadálymentesítés, kerékpártámaszok kihelyezése
Egyéb, megvalósításhoz kapcsolódó tevékenységek: projektmenedzsment, műszaki ellenőrzés, keresztező közműkiváltások, közlekedésbiztonsági audit, tájékoztatás és nyilvánosság biztosítása.
2018-07-26
Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata
A Fenntartható városi közlekedésfejlesztés Szegeden – I. ütem projekt megvalósítására az önkormányzat 1,13 milliárd forintos vissza nem térítendő európai uniós támogatást kapott a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program TOP-6.4.1-15 kódszámú intézkedésből. A fejlesztésnek mind a négy része elkezdődött; a teljes projekt tervezetten év végére befejeződik. A korszerűsítés célja a közösségi közlekedés előnyben részesítése és modernizálása, ezáltal a környezet védelme. A fejlesztés olyan korábbi beruházások sorába illeszkedik, mint a Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése nagyprojekt, a Tisza Lajos körút felújítása, amelyek eredményei azóta is kedvező hatást fejtenek ki a város fenntartható közlekedésére. A folytatásban az önkormányzat fejleszti az ELI–ALPS lézerközponthoz vezető utat és tömegközlekedését, tovább bővíti és korszerűsíti Szeged közösségi közlekedési járműparkját.
A fejlesztés a város tömegközlekedése, azon belül is a közösségi közlekedés szempontjából egyik legfrekventáltabb területén valósul meg. A projekttel érintett tömegközlekedési járatok (8-as és 10-es jelzésű trolibuszok, 20-as, 20A-s, 36-os, 74-es és 74A jelzésű autóbuszok) rendkívül jelentős méretű utazóközönséget szolgálnak ki. A komplex fejlesztés érdekében a projekt több területre fókuszál. A zöldfelületek, közvilágítás rekonstrukciója és a járdaszakaszok felújítása a Tisza Lajos körút Petőfi Sándor sugárút és Boldogasszony sugárút közötti szakaszán zajlik. A közösségi közlekedés előnyben részesítése érdekében megállóhelyek és csomópontok kerülnek átépítésre a Felső Tisza-part–Huszár Mátyás rakparti csomópontban és a Tisza Lajos krt. Petőfi Sándor sugárút és Boldogasszony sugárút közötti szakaszán. Az áttekinthető, biztonságos és gyorsabb közlekedés érdekében átépítésre kerül a Szilléri sugárút és Fecske utca csomópontja körfogalommá. Ezek mellett városszerte 36 autóbusz- és trolibuszmegálló újul meg. A projekt szervesen illeszkedik a Fenntartható Városi Mobilitási Terv (SUMP) célkitűzéseihez. Szeged Megyei Jogú Város fenntarthatóság iránti elkötelezettsége, valamint a 2017–2030 közötti időszak közlekedésfejlesztési céljainak, intézkedéseinek megalapozása érdekében ugyanis Fenntartható Városi Mobilitási Terv elfogadásáról döntött. Ebben a meglévő város- és közlekedésfejlesztési terveket hangolja össze. Célja, hogy fenntartható és integrált megoldásokat kínáljon a városi közlekedési problémák megoldására, hozzájárulva ezzel a klímavédelmi és energiahatékonysági célkitűzése teljesüléséhez.
További információ kérhető:
Szeged MJV Polgármesteri Hivatala
Szabó C. Szilárd, sajtófőnök
T.: 62/564-099, E: szabo.szilard@szeged.eu
W: www.szegedvaros.hu/fejlesztesek-2014-2020/
2019-02-20
Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata
Befejeződött a Fenntartható városi közlekedésfejlesztés Szegeden – I. ütem projekt, melynek megvalósítására az önkormányzat 1,13 milliárd forintos vissza nem térítendő európai uniós támogatást kapott a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program TOP-6.4.1-15 kódszámú intézkedésből. A komplex fejlesztés érdekében a projekt több területre fókuszált. A korszerűsítés célja a közösségi közlekedés előnyben részesítése és modernizálása, ezáltal a környezet védelme.
A projekt szervesen illeszkedik városunk Fenntartható Városi Mobilitási Tervének (SUMP) célkitűzéseihez, amely a meglévő város- és közlekedésfejlesztési terveket hangolja össze. Célja, hogy fenntartható és integrált megoldásokat kínáljon a városi közlekedési problémák megoldására, hozzájárulva ezzel a klímavédelmi és energiahatékonysági célkitűzések teljesüléséhez. A projekt a Széchenyi 2020 program keretében valósult meg.
A fejlesztés Szeged közösségi közlekedés szempontjából egyik legfrekventáltabb területén valósult meg. A projektben érintett tömegközlekedési járatok (8-as és 10-es jelzésű trolibuszok, 20-as, 20A-s, 36-os, 74-es és 74A jelzésű autóbuszok) rendkívül jelentős méretű utazóközönséget szolgálnak ki. A zöldfelületek, közvilágítás rekonstrukciójára, az útburkolat és a járdaszakaszok felújítására került sor a Tisza Lajos körút Petőfi Sándor sugárút és Boldogasszony sugárút közötti szakaszán. A munkálatok során az ivóvízvezeték és az elektromos hálózat rekonstrukcióját is elvégezték az üzemeltetők.
A közösségi közlekedés előnyben részesítése érdekében megállóhelyek és csomópontok kerültek átépítésre a Felső Tisza-part–Huszár Mátyás rakpart csomópontban és Tisza Lajos krt. Petőfi Sándor sugárút és Boldogasszony sugárút közötti szakaszán. Ezt a célt szolgálja a közös busz-kerékpársáv kialakítása is, amely gyorsabbá és biztonságosabbá teszi a közlekedést a körúton. A Novotel előtt kialakított megállópár révén pedig új átszállási csomópont jött létre (érintett járatok: 9-es, 19-es trolibusz, 20-as, 24-es, 92E-s busz, 3-as és 4-es villamos). Az áttekinthető, biztonságos és gyorsabb közlekedés érdekében a Szilléri sugárút és Fecske utca csomópontja körfogalommá épült át. Emellett városszerte 36 autóbusz- és trolibuszmegálló újult meg: mind a 36 megállót akadálymentesítették, vakvezető (taktilis) sávokkal látták el, kerékpártámaszokat, korlátokat építettek, egyes megállóknál pedig esőbeálló kialakítására is sor került.
A fejlesztések 2018 májusa és 2019 februárja között valósultak meg. A beruházások kivitelezői – a KÉSZ Építő Zrt., a Délút Építő és Bányászati Kft. és a Norbo-Ép Kft. – 5 év garanciát vállaltak az elvégzett munkákra.
A fejlesztés eredményeként átépült és megújult közel 6600 négyzetméter járda és akadálymentesített peron, 500 méter közös autóbusz-kerékpársáv és 150 méter kerékpársáv került kialakításra, 131 méter meglévő kerékpárút pedig felújításra. Megújult 666 méter közút, és mintegy 15 000 négyzetméter köztéri burkolt és zöldfelület. A kerékpáros közlekedők igényeinek kiszolgálása érdekében 71 darab új kerékpártámasz került kihelyezésre.
A fejlesztés olyan korábbi beruházások sorába illeszkedik, mint a Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése nagyprojekt, a Tisza Lajos körút felújítása, amelyek azóta is kedvező hatást gyakorolnak a város fenntartható közlekedésére. Az önkormányzat több területen is folytatja a fejlesztéseket, korszerűsítéseket. Többek között a Tisza Lajos krt. eddig kimaradt része is teljesen megújul, így válik teljessé a Belváros bővítése a körúttal.
További információ kérhető:
Szeged MJV Polgármesteri Hivatala
Szabó C. Szilárd, sajtófőnök
T.: 62/564-099, E: szabo.szilard@szeged.eu
W: www.szegedvaros.hu/fejlesztesek-2014-2020/
"Szeged, a szolidaritás városa."